Characterizing papers about ‘blended learning’: an unconsolidated field?
DOI:
https://doi.org/10.35305/revistairice.v26i26.533Palavras-chave:
computer-mediated communication, distributed learning environments, blended learning, teaching and learning strategiesResumo
Publications and use of hybrid systems in education have increased during the last ten years. This growing field of practice might be analyzed to increase our knowledge and improve present and future experiences. We present a study of 245 academic journal’s papers with ‘blended learning’ in the title. The main results, supporting the descriptive statistical analysis, are related to the cluster analyses. It was pointed out three distinguish groups of publications around their most important properties picturing general tendencies: the diversity of papers; the focus on communicational media; and the focus on educational practice. In conclusion, blended learning papers showed a practical educational activity more than a separated object of research revealing itas a growing construction field.Downloads
Não há dados estatísticos.
Downloads
Publicado
2014-02-02
Como Citar
Borgobello, A., Raynaudo, G. M., & Peralta, N. S. (2014). Characterizing papers about ‘blended learning’: an unconsolidated field?. Revista IRICE, 26(26), 37–66. https://doi.org/10.35305/revistairice.v26i26.533
Edição
Seção
Artículos libres
Licença
Aquellos autores/as que tengan publicaciones con esta revista, aceptan los términos siguientes:
- Los autores/as conservarán sus derechos de autor y garantizarán a la revista el derecho de primera publicación de su obra, el cuál estará simultáneamente sujeto a la Licencia Creative Commons Reconocimiento-NoComercial-CompartirIgual 4.0.
- Los autores/as podrán adoptar otros acuerdos de licencia no exclusiva de distribución de la versión de la obra publicada (p. ej.: depositarla en un archivo telemático institucional o publicarla en un volumen monográfico) siempre que se indique la publicación inicial en esta revista.
- Se permite y recomienda a los autores/as difundir su obra a través de Internet (p. ej.: en archivos telemáticos institucionales o en su página web) antes y durante el proceso de envío, lo cual puede producir intercambios interesantes y aumentar las citas de la obra publicada. (Véase El efecto del acceso abierto).