Las normativas legales del sistema educativo santafesino (1930-1973)
DOI:
https://doi.org/10.35305/revistairice.v28i28.623Keywords:
institucionalismo histórico, coyunturas críticas, política educativa provincial, normativas legales de Santa FeAbstract
El presente artículo contempla el abordaje histórico de las normas y regulaciones del sistema educativo santafesino relativas al gobierno de la educación en el marco del proceso más amplio de construcción y desarrollo del sistema educativo nacional argentino. Desde un enfoque analítico planteado por el Institucionalismo Histórico, se toma como referencia el concepto de coyunturas críticas. El trabajo postula que las normativas que han regulado las instituciones socio-educativas de la provincia de Santa Fe (1930-1976) han sido atravesadas y condicionadas/ determinadas por sujetos sociales, agendas políticas y procesos históricos nacionales e internacionales que han configurado el campo de la Historia Político-Educativa de la mencionada provincia.
Downloads
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Authors who publish with this journal agree to the following terms:
Authors will retain their copyright and grant the journal the right of first publication of their work, which will simultaneously be licensed under the Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 License.
Authors may enter into separate, additional non-exclusive licensing agreements for the distribution of the published version of the work (e.g., depositing it in an institutional repository or publishing it in a monographic volume), provided that the initial publication in this journal is acknowledged.
Authors are permitted and encouraged to disseminate their work online (e.g., in institutional repositories or on their personal websites) prior to and during the submission process, as this can lead to productive exchanges and increase the visibility and citation of the published work. (See The Open Access Effect).















