Fiorucci, F. & Rodríguez, L. G. (Comp.) (2018). Intelectuales de la educación y el Estado: maestros, médicos y arquitectos. Bernal: Universidad Nacional de Quilmes (269 páginas).
DOI:
https://doi.org/10.35305/2618405235.965Keywords:
historia, educación, argentinaAbstract
Este libro compilado por Flavia Fiorucci y Laura Rodríguez se compone de una selección de trabajos que fueron presentados en las Jornadas “Intelectuales de la educación y el Estado”, llevadas a cabo a fines del año 2015, en la sede del Centro de Historia Intelectual de la Universidad de Quilmes. Los capítulos tienen como denominador común el abordaje del pensamiento y la trayectoria de “actores” que ejercieron su actividad profesional en instituciones estatales siendo, al mismo tiempo, expertos e intelectuales. Se abocan al estudio de personalidades que, distantes geográfica y temporalmente, ejercieron el magisterio, la medicina y la arquitectura, habiéndose pronunciado con respecto al campo educativo desde esos diversos campos del saber.Downloads
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Copyright (c) 2019 Revista IRICE

This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.
Authors who publish with this journal agree to the following terms:
Authors will retain their copyright and grant the journal the right of first publication of their work, which will simultaneously be licensed under the Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 License.
Authors may enter into separate, additional non-exclusive licensing agreements for the distribution of the published version of the work (e.g., depositing it in an institutional repository or publishing it in a monographic volume), provided that the initial publication in this journal is acknowledged.
Authors are permitted and encouraged to disseminate their work online (e.g., in institutional repositories or on their personal websites) prior to and during the submission process, as this can lead to productive exchanges and increase the visibility and citation of the published work. (See The Open Access Effect).















