Repertorios de acción, espacios de sociabilidad y proyecto político-pedagógico de los estudiantes de la Facultad de Ciencias de la Educación (1973-1976)
DOI:
https://doi.org/10.35305/revistairice.v27i27.567Keywords:
universidad, movimiento estudiantil, participación política, proyecto pedagógicoAbstract
Este artículo focaliza su mirada en la Facultad de Ciencias de la Educación de Paraná, durante los años que van desde 1973 a 1976. Indaga la participación y la incidencia del estudiantado en la vida institucional, sus formas de sociabilidad, sus acciones y formas deintervención al interior de un proyecto político-pedagógico que buscaba poner en sintonía a la Facultad de Ciencias de la Educación con los debates, orientaciones y preocupaciones de su época. Al mismo tiempo, analiza las acciones que, como expresión de nuevos tiempos y articulaciones políticas e institucionales, se cernieron sobre el movimiento estudiantil a los fines de clausurar su militancia y participación en la vida de la facultad.
Downloads
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Authors who publish with this journal agree to the following terms:
Authors will retain their copyright and grant the journal the right of first publication of their work, which will simultaneously be licensed under the Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 License.
Authors may enter into separate, additional non-exclusive licensing agreements for the distribution of the published version of the work (e.g., depositing it in an institutional repository or publishing it in a monographic volume), provided that the initial publication in this journal is acknowledged.
Authors are permitted and encouraged to disseminate their work online (e.g., in institutional repositories or on their personal websites) prior to and during the submission process, as this can lead to productive exchanges and increase the visibility and citation of the published work. (See The Open Access Effect).















