School audience in the capital do Brazilian império (1850-1880)
DOI:
https://doi.org/10.35305/revistairice.v26i26.536Keywords:
education, primary education, citizenship, educational practicesAbstract
Given the political project of universal education, schooling has historically been evaluated and their audience made known in numbers. Holding us to the problem of quantification of school life and its subjects, we intend to see how these measures appear in the History of Education. This is to reflect on the effects of these measures identifying documents and traces about the characters of schools in the Brazilian Empire’s capital resulted from them. To this end, we analyzed a set of primary sources related to the public school of the nineteenth century, as registration maps, advertisements, reports and offices of public administration education.Downloads
Download data is not yet available.
Downloads
Published
2014-02-02
How to Cite
Pasche, A. de M. L., & do Nascimento, F. A. (2014). School audience in the capital do Brazilian império (1850-1880). Revista IRICE, 26(26), 91–116. https://doi.org/10.35305/revistairice.v26i26.536
Issue
Section
Artículos libres
License
Aquellos autores/as que tengan publicaciones con esta revista, aceptan los términos siguientes:
- Los autores/as conservarán sus derechos de autor y garantizarán a la revista el derecho de primera publicación de su obra, el cuál estará simultáneamente sujeto a la Licencia Creative Commons Reconocimiento-NoComercial-CompartirIgual 4.0.
- Los autores/as podrán adoptar otros acuerdos de licencia no exclusiva de distribución de la versión de la obra publicada (p. ej.: depositarla en un archivo telemático institucional o publicarla en un volumen monográfico) siempre que se indique la publicación inicial en esta revista.
- Se permite y recomienda a los autores/as difundir su obra a través de Internet (p. ej.: en archivos telemáticos institucionales o en su página web) antes y durante el proceso de envío, lo cual puede producir intercambios interesantes y aumentar las citas de la obra publicada. (Véase El efecto del acceso abierto).