The device of humanistic education in Universidad Nacional de Cuyo. Discourses y practices in the emergence of the pedagogic studies in San Luis (1939-1945)
DOI:
https://doi.org/10.35305/revistairice.v26i26.534Keywords:
university, teacher education, practices, discoursesAbstract
This work presents one of the research lines of the doctoral thesis in Education Sciences. In this context, we will account for the following aspects: the university experience in San Luis, strongly linked to the creation of Universidad Nacional de Cuyo in 1939; the discourses and practices generated with the appearance of the pedagogic studies in relation to the foundation of San Luis Pedagogic Institute (1942); and the creation of the Teacher Education Program in Pedagogy and Philosophy. In order to tackle the irruption of these events, we will analyze the conditions of historical possibility in which they took place; and we will problematize the humanist bias that marked the training of teachers. These analyses will be framed in an epistemological perspective related to the History of Educational Practices.
Downloads
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Aquellos autores/as que tengan publicaciones con esta revista, aceptan los términos siguientes:
- Los autores/as conservarán sus derechos de autor y garantizarán a la revista el derecho de primera publicación de su obra, el cuál estará simultáneamente sujeto a la Licencia Creative Commons Reconocimiento-NoComercial-CompartirIgual 4.0.
- Los autores/as podrán adoptar otros acuerdos de licencia no exclusiva de distribución de la versión de la obra publicada (p. ej.: depositarla en un archivo telemático institucional o publicarla en un volumen monográfico) siempre que se indique la publicación inicial en esta revista.
- Se permite y recomienda a los autores/as difundir su obra a través de Internet (p. ej.: en archivos telemáticos institucionales o en su página web) antes y durante el proceso de envío, lo cual puede producir intercambios interesantes y aumentar las citas de la obra publicada. (Véase El efecto del acceso abierto).