Las reformas en la universidad y la resistencia al cambio
DOI:
https://doi.org/10.35305/revistairice.v23i23.489Abstract
El presente trabajo busca promover la reflexión crítica sobre la asunción real de las reformas en la Universidad, a partir del tratamiento de la institución como escenario de las prácticas educativas. En ese contexto se analiza sucintamente el currículo como proceso y resultado de la cultura institucional; el lugar que ocupa la reglamentación en ella y la conceptualización de la resistencia al cambio, enmarcada en la línea de las representaciones sociales. A modo de síntesis se plantean algunos tópicos para la reflexión sobre las posibilidades de cambio, con el objeto de explorar el potencial para la acción (o para la inhibición).
Downloads
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Authors who publish with this journal agree to the following terms:
Authors will retain their copyright and grant the journal the right of first publication of their work, which will simultaneously be licensed under the Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 License.
Authors may enter into separate, additional non-exclusive licensing agreements for the distribution of the published version of the work (e.g., depositing it in an institutional repository or publishing it in a monographic volume), provided that the initial publication in this journal is acknowledged.
Authors are permitted and encouraged to disseminate their work online (e.g., in institutional repositories or on their personal websites) prior to and during the submission process, as this can lead to productive exchanges and increase the visibility and citation of the published work. (See The Open Access Effect).















