Las convenciones del cómic para representar el discurso narrativo. Una experiencia en segundo de Primaria
DOI:
https://doi.org/10.35305/revistairice.v21i21.507Abstract
En este artículo se presenta el análisis de una secuencia de enseñanza y aprendizaje del lenguaje escrito, desarrollada en torno al cómic, un tipo de texto intermedial compuesto de ilustración y texto. Se analiza cómo maestra y niños de segundo curso de Educación Primaria (en Barcelona, España) hacen referencia y usan los recursos semióticos propios del cómic para comunicar sentidos. Los resultados muestran que los comentarios y la referencia a la relación entre las diferentes formas gráficas (globos, recuadros, tipografía, símbolos, etc.) y la representación del discurso narrativo, que se dieron durante esta secuencia, apoyaron la apropiación de las convenciones y la elaboración de un cómic de calidad por parte de los alumnos.
Downloads
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Authors who publish with this journal agree to the following terms:
Authors will retain their copyright and grant the journal the right of first publication of their work, which will simultaneously be licensed under the Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 License.
Authors may enter into separate, additional non-exclusive licensing agreements for the distribution of the published version of the work (e.g., depositing it in an institutional repository or publishing it in a monographic volume), provided that the initial publication in this journal is acknowledged.
Authors are permitted and encouraged to disseminate their work online (e.g., in institutional repositories or on their personal websites) prior to and during the submission process, as this can lead to productive exchanges and increase the visibility and citation of the published work. (See The Open Access Effect).















