El lugar de la literatura en los manuales de enseñanza de italiano como lengua extranjera (Santa Fe: 2000-2010)
DOI:
https://doi.org/10.35305/revistairice.v25i25.483Abstract
Este artículo nuclea las conclusiones de la investigación desarrollada en la ciudad de Santa Fe que tiene como objetivo analizar el lugar de la literatura en los manuales de enseñanza de Italiano usados en escuelas particulares en las que estos textos son pensados como material indispensable para el aprendizaje de una segunda lengua. El texto escolar como objeto de estudio supone, además, atender a la complejidad de su constitución, al cruce de disciplinas (literatura – lengua), culturas y lenguas, a la injerencia del mercado editorial, a la tensión entre las políticas lingüísticas “universalmente” legitimadas y las políticas lingüísticas nacionales, y a la concepción de usuario – receptor – alumno que ellas construyen en función de una propuesta estandarizada.
Downloads
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Authors who publish with this journal agree to the following terms:
Authors will retain their copyright and grant the journal the right of first publication of their work, which will simultaneously be licensed under the Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 License.
Authors may enter into separate, additional non-exclusive licensing agreements for the distribution of the published version of the work (e.g., depositing it in an institutional repository or publishing it in a monographic volume), provided that the initial publication in this journal is acknowledged.
Authors are permitted and encouraged to disseminate their work online (e.g., in institutional repositories or on their personal websites) prior to and during the submission process, as this can lead to productive exchanges and increase the visibility and citation of the published work. (See The Open Access Effect).















