Estudio binacional (argentino-brasilero) sobre la formación de profesores de artes en las universidades
DOI:
https://doi.org/10.35305/revistairice.v25i25.481Abstract
El presente artículo aborda aspectos atendidos en el marco de un proyecto de investigación bilateral, argentino-brasilero (en curso), que tiene como uno de sus principales objetivos construir un observatorio sobre la formación de profesores de artes en las universidades. A tales efectos, se presenta el contexto en el que el proyecto está siendo desarrollado, los desafíos a los que se enfrenta, la metodología y perspectiva de trabajo y algunos resultados iniciales obtenidos a partir de dos de los relevamientos efectuados. Finalmente, se presentan el estado actual de la configuración de una red académica regional derivada de las acciones efectuadas y la prospectiva de trabajo en el marco del observatorio.
Downloads
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Authors who publish with this journal agree to the following terms:
Authors will retain their copyright and grant the journal the right of first publication of their work, which will simultaneously be licensed under the Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 License.
Authors may enter into separate, additional non-exclusive licensing agreements for the distribution of the published version of the work (e.g., depositing it in an institutional repository or publishing it in a monographic volume), provided that the initial publication in this journal is acknowledged.
Authors are permitted and encouraged to disseminate their work online (e.g., in institutional repositories or on their personal websites) prior to and during the submission process, as this can lead to productive exchanges and increase the visibility and citation of the published work. (See The Open Access Effect).















