Editorial 40
DOI:
https://doi.org/10.35305/revistairice.vi40.1544Downloads
References
Guédon, J. (2011). El acceso abierto y la división entre ciencia “principal” y “periférica”. Crítica y Emancipación, 6(11), 135-180. Recuperado
de http://bibliotecavirtual.clacso.org.ar/ar/libros/secret/CyE/6/CyE-6_Guedon-CLACSO.pdf
Hofstetter, R., & Schneuwly, B. (2002). Institutionalisation of Educational Sciences and the Dynamics of their Development. Introduction. European Educational Research Journal, 1(1), 3-26.
Hofstetter, R., & Schneuwly, B. (2004). Introduction: educational sciences in dynamic and hybrid institutionalization. Paedagogica Historica: International Journal of the History of Education, 40(5-6), 569-589.
Marquina, M. (2012). La profesión académica en Argentina: principales características a partir de las políticas recientes. En N. Fernández
Lamarra & M. Marquina (Eds.), El futuro de la profesión académica: Desafíos para los países emergentes (pp. 126-147). Sáenz Peña:
EDUNTREF.
Naidorf, J. (2012). Actuales condiciones de producción intelectual. Una aproximación a la situación de los investigadores en las universidades públicas argentinas. En J. Naidorf & R. Pérez (Coords.), Las condiciones de producción intelectual de los académicos en Argentina, Brasil y México (pp. 33-52). Buenos Aires: Miño y Dávila.
Palamidessi, M., Gorostiaga, J., & Suasnábar, C. (2014). El desarrollo de la investigación educativa y sus vinculaciones con el gobierno de la educación en América Latina. Perfiles Educativos, 36(143), 49-66.
Schriewer, J., & Keiner, E. (1997). Pautas de comunicación y tradiciones intelectuales en las ciencias de la educación: Francia y Alemania. Revista Mexicana de Investigación Educativa, 2(3), 117-148.
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Copyright (c) 2021 Claudio Suasnábar

This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.
Authors who publish with this journal agree to the following terms:
Authors will retain their copyright and grant the journal the right of first publication of their work, which will simultaneously be licensed under the Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 License.
Authors may enter into separate, additional non-exclusive licensing agreements for the distribution of the published version of the work (e.g., depositing it in an institutional repository or publishing it in a monographic volume), provided that the initial publication in this journal is acknowledged.
Authors are permitted and encouraged to disseminate their work online (e.g., in institutional repositories or on their personal websites) prior to and during the submission process, as this can lead to productive exchanges and increase the visibility and citation of the published work. (See The Open Access Effect).















