MANUALS OF DOMESTIC ECONOMY AT SCHOOL: HOME ECONOMY, EMOTION EDUCATION AND PRACTICAL TEACHING FOR THE HOME (ARGENTINA, LATE 19TH AND EARLY 20TH CENTURIES)
DOI:
https://doi.org/10.35305/eishir.v11i30.1416Keywords:
manuals of Domestic Education, women's education, gender and education, education of women, emotional educationAbstract
In this article we will analyze the content of seven of the first manuals of Domestic Economy published between 1865 and 1903, written by foreign and Argentinean authors, destinated for young women. We will study, on the one hand, what their purpose was and, on the other hand, what topics were covered in these manuals selected by the official authorities. We intend to show that they had as their main objective to teach girls that the natural destiny for them was to be a housewife, wife and mother. Secondly, we will point out that the texts developed three main themes: a) ways of keeping home economy, a key issue to avoid family ruin; b) how to acquire appropriate behaviors in front of the husband and educate emotions; c) and how to do household chores
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Copyright (c) 2021 Estudios del ISHiR
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License.
Política propuesta para Revistas que ofrecen Acceso Abierto
Los autores que publican en esta revista están de acuerdo con los siguientes términos:
- Los autores conservan los derechos de autor y garantizan a la revista el derecho de ser la primera publicación del trabajo licenciado bajo una Licencia Creative Commons Atribución-NoComercial-SinDerivar 4.0 InternacionalCreative Commons Attribution License que permite a otros compartir el trabajo con un reconocimiento de la autoría del trabajo y la publicación inicial en esta revista.
- Los autores pueden establecer por separado acuerdos adicionales para la distribución no exclusiva de la versión de la obra publicada en la revista (por ejemplo, situarlo en un repositorio institucional o publicarlo en un libro), con un reconocimiento de su publicación inicial en esta revista.
- Se permite y se anima a los autores a difundir sus trabajos electrónicamente (por ejemplo, en repositorios institucionales o en su propio sitio web) antes y durante el proceso de envío, ya que puede dar lugar a intercambios productivos, así como a una citación más temprana y mayor de los trabajos publicados (Véase The Effect of Open Access).