SCENES OF NEOLIBERAL PATAGONIA: REPRESENTATIONS OF THE ARGENTINE ECONOMIC ACTIVITIES IN MOVIES FILMED IN THE REGION (1985-2006)
DOI:
https://doi.org/10.35305/eishir.v4i8.328Keywords:
Cinema, representations, Patagonia, neoliberalism, regional historyAbstract
For History, cinema matters because it is part of the symbolic relations intervention in concrete relations. This idea can be applied to the construing of the regions; that is, film discourse is also part of this construing. The purpose of this paper is to analyse the representations of the economic activities in movies filmed in Patagonia by the Argentinean film industry between 1985 and 2006. To wonder how the economic activities are represented allows us to ask ourselves whether the films express the region’s historicity or, on the contrary, show a mythicized region. The films under analysis help us understand how the forms of neoliberalism in Patagonia have been thought of and felt. That is, the films are part of the memory and identities that are construed in/for the region.Downloads
Download data is not yet available.
Downloads
Published
2014-05-01
How to Cite
ESCOBAR, P. (2014). SCENES OF NEOLIBERAL PATAGONIA: REPRESENTATIONS OF THE ARGENTINE ECONOMIC ACTIVITIES IN MOVIES FILMED IN THE REGION (1985-2006). Estudios Del ISHiR, 4(8), 118–129. https://doi.org/10.35305/eishir.v4i8.328
Issue
Section
Artículos
License
Política propuesta para Revistas que ofrecen Acceso Abierto
Los autores que publican en esta revista están de acuerdo con los siguientes términos:
- Los autores conservan los derechos de autor y garantizan a la revista el derecho de ser la primera publicación del trabajo licenciado bajo una Licencia Creative Commons Atribución-NoComercial-SinDerivar 4.0 InternacionalCreative Commons Attribution License que permite a otros compartir el trabajo con un reconocimiento de la autoría del trabajo y la publicación inicial en esta revista.
- Los autores pueden establecer por separado acuerdos adicionales para la distribución no exclusiva de la versión de la obra publicada en la revista (por ejemplo, situarlo en un repositorio institucional o publicarlo en un libro), con un reconocimiento de su publicación inicial en esta revista.
- Se permite y se anima a los autores a difundir sus trabajos electrónicamente (por ejemplo, en repositorios institucionales o en su propio sitio web) antes y durante el proceso de envío, ya que puede dar lugar a intercambios productivos, así como a una citación más temprana y mayor de los trabajos publicados (Véase The Effect of Open Access).